Zajęcia matematyczne w przyjaznej atmosferze

Choć w większości nie zdajemy sobie z tego sprawy, to przychodzimy na świat, mając matematyczne predyspozycje. To dlatego kilkuletnie dzieci zawsze podchodzą do matematyki z entuzjazmem i ciekawością. Z czasem pasja i zainteresowanie gaśnie. Okazuje się, że w większości przypadków winę za taki stan rzeczy ponosi system edukacji i dorośli, którzy oczekują, że dzieci będą uczyć się matematyki jak historii, geografii czy biologii.

 

       logo sowa

 

Niewłaściwe podejście do zajęć z matematyki, przenoszenie własnych uprzedzeń i lęków związanych z zagadnieniem, czy reakcja na nieuniknione (!) porażki odbierają dziecku pewność siebie, gotowość do podejmowania wyzwań i otwartość na kolejne doświadczenia. Często tworzy się również w dziecku schematy myślowe, które przekładają się na jego negatywne podejście do nauki związanej z liczbami.

Dorośli nagminnie powtarzają, że nauka jest trudna, dziecko musi się nauczyć, bo wymaga tego nauczyciel, a jak uczeń zda, to już nie będzie tego potrzebował. Niewiele w tym wszystkim prawdy, ponieważ matematyka jest w całym wszechświecie i będzie towarzyszyła młodemu człowiekowi w przyszłości na każdym etapie życia. Tak zwani humaniści — wbrew pozorom — również korzystają z matematycznych zasad.

Do wszystkiego dochodzą problemy wynikające z nieodpowiednio dobranej do potrzeb ucznia stymulacji intelektualnej. Program w szkole jest — siłą rzeczy — wersją uśrednioną. Słabszy uczeń nie daje rady, mocniejszy będzie się nudził. Pierwszy będzie się coraz bardziej zamykał i straci wiarę, że może, że da radę. Z kolei drugi dojdzie do wniosku, że nic ciekawego tu nie znajdzie i szkoda czasu na dalsze aktywne uczestniczenie w zajęciach. Efekt jest taki, że zarówno pierwszy, jak i drugi młody człowiek uznają, że matematyka nie jest niczym ciekawym i lepiej skupić się na innych aspektach poznawania świata. Stracą motywację do tego, by spróbować za pomocą liczb poznać reguły, które rządzą naszą rzeczywistością.

Dzięki wykorzystywanej przez nas unikalnej metodzie prowadzenia zajęć matematycznych dziecko ma szansę zaprzyjaźnić się z Królową Nauk, odnaleźć radość z obcowania z nią, a to w efekcie przyniesie lepsze jej rozumienie. Swoją przygodę z matematyką dziecko może rozpocząć na zajęciach dla dzieci 4-11 lat i kontynuować ją z powodzeniem aż do matury! Czy nie brzmi to kusząco?

Dzieci mają naturalną ciekawość dla liczb i interesują je różne prawidłowości z nimi związane. Lubią zabawy kształtami, cieszą się, gdy mogą odkryć choć kawałek z tajemnic otaczającego je świata. W odpowiedzi na te potrzeby powstał niniejszy program edukacyjny.

 

Nauka, która wciąga

Proponowany kurs matematyki w przyjazny sposób wprowadza dzieci w podstawowe zagadnienia matematyczne: zapoznaje z figurami, przedstawia świat liczb i pomiarów, uczy porządkować informacje i szacować. Daje także możliwość samodzielnego odkrywania różnych praw.

Nauka odbywa się z wykorzystaniem różnorodnych kanałów przekazu (poprzez obraz, dźwięk i ruch) i z uwzględnieniem możliwości danego dziecka. Zajęcia prowadzone są w kilkuosobowych grupach (nie większych niż 8 osób). Lekcje są podzielone na kilkuminutowe ćwiczenia o zróżnicowanej formie (dzieci poznają wierszyki, piosenki, gry i zabawy, ale jest tu także miejsce dla dyskusji czy eksperymentu).

Tak skonstruowane zajęcia matematyczne zapewniają odpowiednią częstotliwość powtórek, przy czym każda kolejna odsłona poszczególnych zagadnień nie tylko utrwala zdobyte wiadomości, ale także je poszerza. Na zajęciach wykorzystuje się liczne pomoce i materiały dydaktyczne, dzięki którym dzieci po prostu DOŚWIADCZAJĄ matematyki. To wszystko w połączeniu z dużą zmiennością form zajęć oraz wykorzystaniem pacynki Puchacza Piotra, jako pomocnika w drodze do pierwszych naukowych odkryć sprawia, że dzieciaki są stymulowane poznawczo. Zdobywają także wiedzę i rozwijają tak potrzebne umiejętności, jak zdolność logicznego myślenia, komunikatywność, praca w grupie. Co istotne, uczestnicy zajęć wzmacniają również poczucie własnej wartości.

Na cały program EarlyMath™ składa się 6 poziomów podstawowych oraz kursy dla bardziej zaawansowanych uczniów. Dopasowanie zajęć z matematyki do możliwości dziecka odbywa się podczas lekcji pokazowej, gdzie nauczyciel dokonuje wstępnej diagnozy i proponuje adekwatny poziom kursu. W razie potrzeby możliwe są korekty. Przykładamy dużą wagę do doboru ODPOWIEDNIEGO dla dziecka poziomu i grupy.