Matematyka przyjaźnie

Wszyscy przychodzimy na świat, mając matematyczne predyspozycje, dlatego małe dzieci zawsze podchodzą do matematyki z entuzjazmem. Potem się to zmienia, a za te niekorzystne zmiany odpowiadamy my – dorośli. Niewłaściwe podejście, przenoszenie własnych uprzedzeń i lęków związanych z zagadnieniem, nasza reakcja na nieuniknione (!) porażki odbiera dziecku pewność siebie, gotowość do podejmowania wyzwań i otwartość na kolejne doświadczenia. Dochodzą do tego problemy wynikające z niedobranej indywidualnie stymulacji intelektualnej. Program w szkole jest – siłą rzeczy- wersją uśrednioną. Słabszy uczeń nie daje rady, mocniejszy się nudzi. Pierwszy będzie się coraz bardziej zamykał i straci wiarę, że może, że da radę, drugi – dojdzie do wniosku, że nic ciekawego tu nie znajdzie i szkoda czasu. W obu przypadkach spada motywacja – jeden z kluczowych elementów skutecznego nauczania. Dzięki wykorzystywanej przez nas unikalnej metodzie dziecko ma szansę zaprzyjaźnić się z królową nauk, odnaleźć radość z obcowania z nią a to w efekcie przyniesie coraz lepsze jej rozumienie. Swoją przygodę z matematyką dziecko może rozpocząć już w wieku czterech lat i kontynuować ją z powodzeniem aż do matury! Czy nie brzmi to kusząco?

 

       logo sowa

 

Dzieci mają naturalną ciekawość dla liczb i interesują je różne prawidłowości z nimi związane. Lubią zabawy kształtami, cieszą się, gdy mogą odkryć choć kawałek z tajemnic otaczającego je świata. W odpowiedzi na te potrzeby powstał niniejszy program edukacyjny.
Proponowany kurs matematyki w sposób bardzo przyjazny wprowadza dzieci w podstawowe zagadnienia matematyczne - zapoznaje z figurami, wprowadza w świat liczb i pomiarów, uczy porządkować informacje i szacować, daje możliwość samodzielnego odkrywania różnych praw. Nauka odbywa się z wykorzystaniem wszystkich kanałów przekazu (poprzez obraz, dźwięk i ruch) i z uwzględnieniem możliwości dziecka. Zajęcia prowadzone w kilkuosobowych grupach (max.8 osób) są podzielone na kilkuminutowe ćwiczenia o zróżnicowanej formie (– dzieci poznają wierszyki, piosenki, gry i zabawy, ale jest tu także miejsce dla dyskusji czy eksperymentu). Skonstruowany na kształt spirali tematycznej program zapewnia odpowiednią częstotliwość powtórek, przy czym każda kolejna odsłona poszczególnych zagadnień nie tylko utrwala zdobyte wiadomości, ale także je poszerza. Na zajęciach wykorzystuje się liczne odpowiednio dobrane pomoce i materiały dydaktyczne, dzięki którym dzieci po prostu DOŚWIADCZAJĄ matematyki. To wszystko w połączeniu z dużą zmiennością form podczas zajęć oraz wykorzystanie pacynki - Puchacza Piotra jako pomocnika w drodze do pierwszych naukowych odkryć sprawia, że dzieciaki (w sposób dla siebie niezauważalny) są stymulowane poznawczo, zdobywają wiedzę i rozwijają tak potrzebne umiejętności jak zdolność logicznego myślenia, komunikatywność, praca w grupie a przy tym wzmacniają poczucie własnej wartości.

Naukę wg programu EarlyMath™ mogą rozpocząć już dzieci 4-letnie, a na cały program składa się 6 poziomów podstawowych oraz kursy dla bardziej zaawansowanych uczniów. Dopasowanie zajęć do możliwości dziecka odbywa się podczas lekcji pokazowej – nauczyciel dokonuje wstępnej diagnozy i proponuje adekwatny poziom kursu. W razie potrzeby możliwe są korekty – przykładamy dużą wagę do doboru ODPOWIEDNIEGO dla dziecka poziomu i grupy.

Więcej informacji o metodzie (i nie tylko!) można znaleźć na stronie www.earlymath.pl

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.